Ostrá endura Husqvarna modelového roku 2012

23.06.2011 13:46

 

Text: Vláďa Novotný | Foto: Husqvarna | Datum: 23.06.
Ostrá endura Husqvarna modelového roku 2012 Většina enduro střelců má v těchto chvílích plnou hlavu rozjeté sezony. Aby toho náhodou neměli málo, motocykloví výrobci na ně už teď tasí zbrusu nové dvanáctkové modely. Ani Husqvarna nezůstává pozadu a představuje svoje ostrá endura pro rok 2012.
 

 

Všech sedm ostrých endur zaznamenalo s rokem 2012 několik inovací, které však nejsou zásadnějšího rázu. Velký boom proběhl s příchodem nynějšího vlastníka Husqvarny BMW. Italové a Němci společnými silami vyvinuly z gruntu nové modely TE511 a TE449 a nutno dodat, že to vzali z jedné vody načisto! S předchozími Husqvarnami toho totiž nemají moc společného a rozhodně se nebojí vydat se svojí vlastní cestou. Ostatně něco o tom napoví loňský test TE449, který si můžete přečíst zde.
 

TE449 a TE511

U těchto modelů se zapracovalo na nastavení pérování, které by mělo být o něco tvrdší, než tomu bylo doposud a zrovna tak celkové tuhosti ocelového rámu. Protože je nyní zadní tlumič kratší, sedlo se položilo o 4 milimetry níže. Vývojáři si pohráli také s mapováním a charakteristikou motoru, a proto by měl být nástup výkonu daleko plynulejší. Po vzhledové stránce dostaly velké čtyřtakty stříbrné ráfky, novou grafiku polepů, ale i rám v černé barvě. Nový je také zadní jednodílný blatník nebo chránič proti popálení o výfukový svod, po vzoru SMR511. Dvanáctkové Husky 449 a 511 daly sbohem spínací skřínce, která je ve světě ostrých endur dost neobvyklou záležitostí.

TE250 a TE310

I přes úspěchy ve světových soutěžích zaznamenaly TE250 a TE310 několik drobných inovací. Ty se dotkly přední vidlice s novým nastavením, jež by měla působit tvrději. Nový je výfukový systém LeoVince a zadní tlumič Kayaba. Podobně jako u větších čtyřtaktních sestřiček získal rám na tuhosti a zahalil se do černého ohozu. Také ráfky jsou stříbrné a polepy v novém designu.
Jen pro zajímavost, Antoine Meo v tuto chvíli kraluje třídě E2 světového endura se svou TE310. Také první místo třídy E1 k dnešnímu dni patří Husqvarně, díky Juho Salminenovi, který ve světovém šampionátu vodí TE250.

WR250, 300 a 125

Dvoutaktní ostrá endura WR250 a WR300 zůstávají kromě rámu v černé barvě, stříbrných ráfků a nových polepů beze změny. Pětadváca je na tom úplně stejně, ovšem oproti větším cvajtaktům dostala ještě upravený rám a novou ochranu vzduchového filtru.
 

 


 

Diskusní téma: Ostrá endura Husqvarna modelového roku 2012

Datum: 24.06.2011

Vložil: Honďák

Titulek: Rozborka KTM

Tak jsem se od kamarádů dozvěděl, že KTM jsou pěkně na prd. Jedná se především o výměny ložisek v krcích řízení. Výrobce to totiž pořádně nedokáže vyrobit a když je potřeba je vyměnit, musí se na to drobet silou. Doslova drasticky (chudáci majitelé, to musí bolet):

https://www.youtube.com/watch?v=WtUj3br21_E&NR=1&feature=fvwp

https://www.youtube.com/watch?v=jJJ_b1-v648

Datum: 23.06.2011

Vložil: Jiří

Titulek: fuj

podlě mě je nová 449 a 511 pěkně ošklivá..

Datum: 23.06.2011

Vložil: Honďák

Titulek: Husqvarna

Nechtějte mě naštvat, nebo si pořídím KTM a budu vám svými výkony dělat na závodech ostudu...

Datum: 23.06.2011

Vložil: Kamil

Titulek: Re: Husqvarna

Honďáku mrkni na to, je to myslím dobrá nabídka https://www.mountfield.cz/zprava-tydne/traktory-nyni-poridite-za-cenu-sekacek_3446

Datum: 23.06.2011

Vložil: Honďák

Titulek: Husqvarna

Jo jo, OSTRÁ endura. Slyšíte, jak to zní, jak dobře to vypadá... Ještě když se k tomu přidá "Husqvarna KRALUJE třídám E1 a E2 světového endura. To je žrádlo, to je síla. Navíc je to několik neoddiskutovatelných faktů, přes které nejede vlak!

Na to, že je to podle Vás, oranžády, jen pitomá sekačka na trávu, Vám všem dává pořádně na zadek, co...

P.S. Bavíme se pouze o Husqvarně. Spojení Husqvarna-Honďák, je trochu jiná liga....

Datum: 23.06.2011

Vložil: Kamil

Titulek: Re: Husqvarna

Jen se nepodceňuj. Spojení Husqvarna - Honďák čeká v závodech travních sekaček velká budoucnost :-)

Přidat nový příspěvek