Značka ČZ se vrací na motokrosovou scénu

01.04.2011 17:47

 

Strakonická ikona ČZ se opět postavila na nohy a díky štědré podpoře a přízni české vlády a evropských fondů postavila nový revoluční motocykl, který se už v příštím týdnu postaví na start závodu mistrovství světa !!!

Tento zcela nový motocykl, s několika novými patentovanými technologiemi je naprostou technickou lahůdkou.

ČZ 380 SX Fuel Injection

Stejně jako kdysi v historii, i tentokrát se pokusí strakoničtí inženýři zlomit nadvládu těžkých a nevýkonných čtyřtaktů dvoutaktním strojem. Byť objem 380 kubíků není u ČZ nový, uvnitř motoru se nachází jedna technická lahůdka vedle druhé a dokumentace k motocyklu se pyšní neuvěřitelnými 38 patenty !

Na některé detaily jsme se zeptali přímo šéfkonstruktéra a hlavního ředitele projektu pana inženýra Kamila Konopníka.

"Náš motor je zcela ojedinělý a jedinečný svou konstrukcí. Nespolehlivé japonské stroje jsme si nemohli vzít za vzor a proto jsme se rozhodli vydat vlastní cestou a začali na čistém papíře. Agregát má vlastní olejovou náplň a olejové čerpadlo stejně jako čtyřtaktní stroj, ale plnění motoru není pomocí ventilů nýbrž pomocí přepouštěcích kanálků, kterými však motor nasává pouze vzduch. Dávkování směsi má za úkol speciální výrobek od Brisk - zapalovací svíčka a vstřikovač v jednom ! Díky tomuto řešení se nejen ušetří hmotnost, ale také máme efektivní jak plnění směsí, tak i její zapálení.

Další lahůdkou je převodovka, která umožňuje měnit převody pouze pomocí elektroniky a pro závody, kde to je dovoleno je možno použít několika stupňovou kontrolu trakce. Řazení jde sametově hladce, životnost se odhaduje na minimálně 800 motohodin. Z automobilového průmyslu do tohoto projektu pronikly oleje Long Life, díky kterým se náplň u sériového stroje bude měnit pouze jednou ročně.

Dále si uživatel může vybrat ze čtyř různých map zapalování, které lze jednoduše přepínat ovladačem na řídítkách."


Motor strávil nekonečně dlouhou dobu na motorové brzdě, kde technici dolaďovali ty nejmenší detaily a sebemenší výkyvy ve výkonové křivce. Motor vykazuje na brzdě výkon téměř 75 koní, přičemž průběh kroutícího momentu má dřívější nástup a křivka je lineárnější než u konkurenčních čtyřtaktních 450. Vzhledem k vysoké efektivitě spalování a nízké tepelné zátěži díky speciální povrchové ůpravě válce si motor vystačí se vzduchovým chlazením a tím se opět šetřila hmotnost.

 

Výfukovou soustavu vývojáři svěřili odborníkům se zkušenostmi v oboru - firmě DVR. Speciální titanové potrubí je opatřeno unikátními komůrkami, které pohlcují rázy dvoutaktního cyklu, zapomeňte na zvuk, který jste slyšeli u dvoutaktů doposud, toto je zcela nový koncert, který na mx tratích ještě slyšet nebyl ! Titanový materiál je dalším komponentem díky kterému hmotnost stroje nepřesahuje 90 kg.

Možná jste zaregistrovali i fakt, že v letošní sezóně se nikde neobjevily zprávy o přípravě Honzy Zaremby. Odtajnění projektu ČZ 380 umožňuje vysvětlení.

Jan Zaremba bude totiž novým pilotem továrního ČZ MX Teamu. Už po prvním svezení se neubránil spokojenému úsměvu,

"Ta motorka je neuvěřitelná, lehká, výkonná a s dokonalým průběhem výkonu. Podvozkově je to to nejlepší na čem jsem doposud jezdil, i když je zadní kyvka bez přepákování filtruje podvozek díry tak, že jedete stále jako po rovném. Z týmem jsme byli testovat hlavně v USA kvúli utajení, na zdjších tratích jsme vždy patřili k těm nejrychlejším. Uvažovali jsme i o stratu na AMA SX, ale potom jsme se rozhodli představit nový tým až na MS. Děkujumu celému týmu vývojářů za tento stroj a jsem pyšný na to, že můžu být součástí comebacku této slavné značky.


A protože se jedná o projekt dosud nevídaný, vložili do něj finace i opravdu ti největší giganti českého bussinesu. Hlavním iniciátorem a sponzorem je Autoklub ČR, který má největší zájem na tom, aby motokros v ČR opět patřil ke světové špičce, Brisk věnoval nové technologie, loterijní mamut Sazka vložil potřebné finance na provoz týmu a motivační odměny jezdců. Přímo z linky kopřivnické Tatry vyjel zbrusu nový teamový kamion, který svým zázemím a vybavením převyšuje i trucky amerických teamů.

Zkrátka nepřijdou ani majitelé produkčních strojů, které budou v prodeji už po prvním závodě MS v Bulharsku. Každý, kdo obětuje za tento skvost 139 000 Kč může trénovat 2 x týdně v Jiníně zdarma a to od října až do konce března.

 
 
 

Diskusní téma: Značka ČZ se vrací na motokrosovou scénu

Datum: 14.04.2011

Vložil: Bedna

Titulek: Na zetky a Faltu se nikdy nezapomene!

O.K. hodně zdařilej vtip

Datum: 01.04.2011

Vložil: Olinka

Titulek: ČZ

Motorku můžete objednávat v našem novém e-shopu www.april.cz, nebo na telefonu 777873705 (ten je na mě). Těším se na Vaše objednávky. Olinka.

Datum: 01.04.2011

Vložil: J.M

Titulek: čz

Kamil je fešak

Datum: 01.04.2011

Vložil: J.M

Titulek: čz

Prodam hovňu.Prěchazim na čizu.Olinko maš šanci.

Datum: 01.04.2011

Vložil: ja

Titulek: apríl

dobrej vtip

Datum: 01.04.2011

Vložil: jarda

Titulek: číza je bíza

A možná bude i s lampičkou......

Přidat nový příspěvek